6 כלים שימושיים שכל מנהל של אתר אינטרנט צריך להכיר

לביא ישראלי

לביא ישראלי

בתור מנהל אתר אינטרנט יש דברים שאתה חייב לדעת על מנת לנהל בצורה תקינה את הנכס הדיגיטלי שלך. בנוסף לניהול השוטף וניתוח הנתונים של פנים האתר יש הרבה אספקטים שמנהל של אתר אינטרנט חייב לדעת כדי ללמוד על המתחרים שלו.

כמה נקודות לפני שאני מתחיל – כשאני כותב את ההגדרה 'מנהל אתר אינטרנט' אני מתכוון למי שאחראי על האתר, זה יכול להיות מנהל דיגיטל של חברה, מנהל מדיה, מנהל שיווק, בלוגרים וכו' בשורה התחתונה הגדרת התפקיד שלכם היא פחות חשובה לעניין אלא האחריות שלכם בתור מנהלי אתר האינטרנט שלכם, שמעוניינים לקחת אותו כמה צעדים קדימה.

הכלים שאני כותב עליהם בכתבה הזאת חלקם חינמיים וחלקם מצריכים תשלום חודשי, אני אישית חושב שגם שימוש נקודתי של חודש/חודשיים בכלים הללו יכול לעזור לכל אחד בהבנה מעמיקה על התנהגות הגולשים באתר שלו ו/או לתת המון מידע שקשור למתחרים בנישה שלכם.

ריכזתי לכם בכתבה את הכלים שאני משתמש בהם כמעט על בסיס יומי כדי לנתח את מצב האתר שלי. אם יש לכם כלים נוספים שאתם משתמשים בהם שלא נכללו בכתבה אתם יותר ממוזמנים להוסיף אותם בתגובות.

Google Analytics

הכלי הכי בסיסי שכל מנהל אתר אינטרנט צריך להטמיע באתר שלו. בלי המערכת הזאת (או מערכות אנליטיקס אחרות שיש בשוק) אפשר לומר אתם מגששים באפלה. גוגל אנליטיקס היא מערכת חינמית של גוגל, שתעזור לכם להבין המון פרמטרים על העמודים הפופולריים שלכם באתר, התנהגות הגולשים שלכם, זמן השהייה, המכשירים שמהם המבקרים באתר גולשים (דסקטופ/מובייל), שיעורי נטישה ועוד המון פרמטרים חשובים שיעזרו לכם להשתפר.

סתם לדוגמה, אם האתר שלכם מייצר תוכן בנישה של אוכל ואתם מפרסמים בכל שבוע מתכונים חדשים שעולים לאתר, אתם יכולים לראות איזה כתבה/מתכון צוברת לאורך זמן את הכי הרבה צפיות, כמה זמן הגולשים נמצאים בכתבה הזאת בממוצע, מה מקורות התנועה שמהם אתם מקבלים הכי הרבה טרפיק לכתבה שלכם (גוגל/פייסבוק/וואצטפ), מי הגולשים שנכנסים לכתבה הזאת (גברים/נשים ובאיזה גילאים) וכו' .


Google Search Console

הכלי השני בחשיבותו שמבחינתי זה חובה להטמיע אותו בכל אתר אינטרנט זה Google Search Console. הסרץ' קונסול של גוגל היא מערכת חינמית שמאפשרת לבעלי אתרים לקבל נתונים חשובים מאוד הקשורים בניראות של האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל, בניהול השוטף של האתר, הבנה מהם ביטויי החיפוש בגוגל שמייצרים לכם טרפיק, האם יש בעיות / שגיאות קריטיות שעליכם לתקן באתר שלכם.


Semrush

הכלי הקודם שדיברנו עליו (Google Search Console) נותן לכם את ביטויי החיפוש שהאתר שלכם מקבל מהם טרפיק והוא נהדר אבל בסופו של יום יש לו מגבלות. הרי הוא אינו נותן לכם את התמונה המלאה, לדוגמה יכול להיות שיש לכם הרבה ביטויי חיפוש שאתם מופיעים בגוגל בעמוד השני/שלישי ולכן אינכם מקבלים מהם תנועה, אבל עם קצת עבודת seo אתם תוכלו להגיע למקום הראשון ולייצר מהם טרפיק רלוונטי נוסף.

בנוסף אינכם יודעים לגמרי מי הם האתרים המתחרים בנישה שלכם, מה הם ביטויי החיפוש הפופולריים ביותר של אותם מתחרים שלכם. יכול להיות שיש המון ביטויי חיפוש שאתם לא חושבים עליהם ורק כשתנתחו את האתר של המתחרים שלכם אתם תבינו שיש המון ביטויי חיפוש רלוונטיים לנישה שלכם שהמתחרים שלכם מרוויחים ואתם עדיין לא.


Majestic

בהמשך לסעיף הקודם של Semrush אשר נותן לכם ניתוח של מיקומים וביטויי חיפוש של האתר שלכם והמתחרים שלכם, כלי חשוב נוסף שאני משתמש בו כדי להבין מה החוזק של המתחרים שלי זה Majestic. המערכת הזאת נותנת לי אינדיקציה של ציון איכות שנקרא trust flow שנותן קודם כל אינדיקציה כללית על כמה חזק דומיין מסויים, בנוסף המערכת נותנת לכם לראות איזה קישורים חיצוניים מקשרים לאתר שאתם בודקים ומה החוזק שלהם על פי ציוני trust flow וציונים נוספים.

אם אתם מקדמים את האתר שלכם ואתם רוצים לדעת איפה המתחרים שלכם משיגים קישורים חיצוניים כדי לקדם את האתר שלהם ובנוסף על איזה אנקורים הם מנסים להתקדם (אנקור = ביטוי המפתח שמקשרים בלינק לאתר) אז מג'סטיק זאת אחלה מערכת בשבילכם. לא מדובר במערכת חינמית אך כמו במקרה של semrush גם תשלום לחודש אחד עבור המערכת יכול לתת לכם את כל האינפורמציה שאתם תצטרכו.


Similarweb

סימילרווב זאת מערכת ישראלית שנותנת לכם מידע כולל על האתר שלכם ואתרים אחרים, מבחינת נתוני הכניסות המשוערכים לאתר, זמן שהייה ממוצע בעמוד, שיעור הנטישה הממוצע, מקורות הכניסה לאתר (גוגל, רשתות חברתיות, דיירקט וכו') פילוח דמוגרפי של הגולשים, הפניות/קישורים דומיננטיים שמפנים אל האתר וביטויי חיפוש של האתר.

למערכת יש גרסה חינמית שנותנת לכם את הפרטים הנ"ל בצורה מוגבלת בצורה מוגבלת וגרסת פרימיום שמציגה דוח מלא של מחקר מתחרים עם כל הנתונים המלאים שיש להם.


hotjar

הוטג'ר זאת מערכת שנותנת לכם ניתוח של מפת חום באתר שלכם. מפות החום של החברה מאפשרות לכם לדעת אם יש מקומות באתר שלכם שהגולשים מעבירים את הסמן של העכבר שלהם יותר מאשר אחרים. זה יכול לעזור לכם בקבלת החלטות שונות בבניית האתר ואופטימיזציה של חוויית המשתמש שלכם ו/או משפך המכירות שלכם באתר.


השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן